"המגמה חיובית"; אושרה הארכת מצב החירום

איתי גדסי No Comments on "המגמה חיובית"; אושרה הארכת מצב החירום

הוועדה המשותפת לוועדת החוץ והביטחון וועדת החוקה, חוק ומשפט ממליצה למליאת הכנסת להכריז על מצב חירום לשנה נוספת. היו"ר ח"כ אדלשטיין: "לא אסכים לעמוד בעוד 11 חודשים בפני בקשה נוספת להארכה, ללא התקדמות משמעותית מאוד בניתוק החקיקה ממצב החירום"

צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת
16:40
30.04.24
איתי גדסי No Comments on סמוטריץ תוקף בחריפות: "השלכות העסקה יהיו הרות אסון"

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

הוועדה המשותפת לוועדת החוץ והביטחון ולוועדת החוקה, חוק ומשפט, בראשות ח"כ יולי אדלשטיין, דנה היום (חמישי) בבקשת הממשלה כי הכנסת תחזור ותכריז על מצב חירום והחליטה, ברוב קולות, להמליץ למליאת הכנסת להכריז על מצב חירום לשנה נוספת.

עו"ד עידו בן יצחק, סגן היועצת המשפטית לוועדה, ציין בסקירתו כי מאז החלה הוועדה להדק את הפיקוח על החקיקה שקיומה מותנה בקיומו של מצב החירום, בשנת 2009, הוסדרו כבר 4 חוקים ו-151 צווים. כיום, נותרו 5 חוקים ו-14 צווים שטעונים הסדרה.

סקירת הייעוץ המשפטי לוועדה אודות משמעויות ההכרזה והשלכותיה

כלל חברי הכנסת אשר השתתפו בדיונים החמיאו על המגמה החיובית של התקדמות ניתוק החקיקה ממצב החירום מאז 2009, אך גם אמרו כי יש להתקדם בקצב מהיר יותר כדי לסיים את מלאכת הניתוק.

חברי הוועדה שמעו את התייחסויות נציגי משרדי הביטחון, הכלכלה, בריאות, הגנת הסביבה, העבודה, התחבורה, האנרגיה והמשפטים – כאשר כל אחד פירט היכן נמצא סטטוס הטיפול בכל אחד מפרטי החקיקה אשר עדיין יש לנתקם מעצם ההכרזה על מצב החירום.

יו"ר הוועדה, יולי אדלשטיין סיכם: "המגמה ברורה. נעשתה עבודה יפה, עוד החל מתקפותו של ח"כ אברהם מיכאלי וועדת המשנה שלו ב-2009. נשארנו עם 19 סעיפים – 5 חוקים ו-14 צווים. המגמה צריכה להימשך. משרדי הממשלה ודאי לא אשמים באותן כנסות שלא הוציאו מתוכן ממשלה, ורצף מערכות הבחירות, ומשבר הקורונה. עם זאת, אין כבר קורונה, יש כנסת וממשלה מתפקדות, והנושאים ופרטי החקיקה מוכרים לכולם. אם לא נראה התקדמות משמעותית ב-3-4 החודשים הקרובים, נשקול את צעדינו, בין אם הקמת ועדת משנה לנושא, ובין אם קידום הצעת חוק כפי שהציע ח"כ ביטון, וכפי שכבר הממשלה עצמה ניסתה בעבר לקדם.

"אני עשיתי שימוש בהכרזה על מצב החירום יותר מכל שר אחר ב-20 השנים האחרונות, והצלנו הרבה מאוד חיים בשל כך. לכן אני אמליץ לחברי כן לאשר את בקשת הממשלה ולהמליץ להאריך את מצב החירום בשנה נוספת, אבל כדי שלא יהיו אי נעימויות וזעקות שבר, אני כבר עכשיו מודיע שלא אסכים לעמוד בעוד 11 חודשים בפני בקשה נוספת להארכה, ללא התקדמות משמעותית מאוד בניתוק החקיקה ממצב החירום".

לאחר מכן העלה יו"ר הוועדה להצבעה את ההמלצה להכריז לשנה נוספת, וזו אושרה, כאמור, ברוב קולות. ח"כ עופר כסיף, התנגד, ומולו תמכו בהצעה חמישה – חה"כ שרון ניר, משה טור פז, מיכאל ביטון, נסים ואטורי, ויו"ר הוועדה ח"כ יולי אדלשטיין.



0 תגובות